Аналіз

методичної роботи Миколаївської ЗОШ І – ІІ ступенів за 2015 – 2016 н. р.

 

 Методична робота у закладі здійснювалася згідно Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», інших нормативних документів у галузі освіти.

 Відповідно до річного плану роботи у 2015 – 2016 навчальному році школа працювала над науково – методичною проблемою «Соціалізація дітей та учнівської молоді в сучасному освітньому просторі».

Змістом методичної роботи в школі було: вивчення постанов уряду, опанування методологічними і теоретичними основами наук (за фахом), сучасними досягненнями науки, вивчення та використання на практиці сучасних досягнень педагогіки, надання практичної допомоги педкадрам в оволодінні сучасними методами навчання, ІКТ.

Методична робота була спрямована на створення відповідних умов для безперервного вдосконалення фахової освіти, пропаганди кращих надбань педагогів.

Навчально-виховний процес забезпечують 9 педагогічних працівників, з них мають вищу кваліфікаційну категорію – 1 учитель, І категорію – 4 вчителів, ІІ категорію – 2 вчителя, категорію спеціаліст – 2 вчителя.

Основними формами в організації методичної роботи були наради, індивідуальні консультації, педради, методичні об’єднання.

У школі діє три методичні об’єднання:

  • суспільно-гуманітарного циклу (керівник Баденко Н. Г.);
  • природничо-математичного циклу (керівник Фомін С. М.);
  • методичне об’єднання вчителів початкових класів (керівник Качан Н. В.)

У плані організації роботи методичних об’єднань  адміністрацією закладу проведено настановчу нараду з питань планування методичної роботи з педкадрами.

У вересні плани роботи ШМО були перевірені методистами та затверджені завідуючою комунальною установою «Скадовський районний методичний кабінет» Н. Є. Білоус. Усі надані рекомендації щодо планування були виконані керівниками ШМО.                                                                               

Зміст методичної роботи МО охоплював: опрацювання фахових теоретичних питань, обговорення нормативних документів, вивчення змісту програм, державних стандартів, Інструкції щодо ведення класних журналів, методичних рекомендацій щодо викладання предметів, аналіз стану викладання предметів, впровадження в практику роботи досягнень науки та ППД, аналіз рівня знань учнів.

Керівники МО зосереджували увагу на опрацюванні найбільш важливих та актуальних питань. Формами роботи були: заслуховування та обговорення доповідей, огляд педагогічної преси, проведення відкритих уроків, заходів, предметних тижнів, взаємовідвідування уроків.

Протягом навчального року вчителі закладу приймали участь у засіданнях циклових комісій. Вчитель української мови і літератури

Баденко Н. Г. є учасником роботи опорної школи «Розвиток критичного мислення на уроках української мови і літератури».

Адміністрацією закладу надано допомогу вчителям з питань самоосвітньої роботи, здійснювався контроль за даним видом діяльності.

 У 2015 – 2016 навчальному році за графіком ніхто не атестується та не проходить курсову перепідготовку.

          Вчителями школи проведено І етап Всеукраїнських предметних олімпіад з базових дисциплін. Двоє учнів взяли участь у ІІ етапі конкурсу майстрів художнього читання «Наша земля – Україна», ІІ етапі Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді ім.. Т. Шевченка

         Протягом семестру учні школи взяли участь у Всеукраїнському конкурсі з англійської мови "Гринвіч", Всеукраїнській природознавчій грі «Геліантус», конкурсі колажів «Україна. Соняшник. Сьогодення.», Міжнародному конкурсі знавців української мови ім.. П. Яцика, Міжнародному мовно-літературному конкурсі учнівської та студентської молоді ім.. Т. Шевченка, конкурсі майстрів художнього читання «Наша земля – Україна», конкурсі для учнів та вчителів «Ukrainan Culture Time»,  учні 2 і 4 класів (керівник Качан Н. В.) стали переможцями Всеукраїнського проекту «Це – наше і це – твоє!».

Налагоджено роботу з обдарованими учнями, позаурочну роботу з предметів.

 

Поряд з цим, в організації методичної роботи є і ряд суттєвих недоліків:

  • недостатньою є робота з вивчення і впровадження вчителями ППД;
  • не забезпечено участь педагогів в обласних і Всеукраїнських методичних заходах;
  • низька співпраця з друкованими та електронними виданнями.